Η Επιρροή της Θρησκείας στην Κοινωνία
Ο ρόλος του Εθελοντή Λειτουργού
του Λ. Ρον Χάμπαρντ
Ο ρόλος του Εθελοντή Λειτουργού
του Λ. Ρον Χάμπαρντ
Το 1973, ο Ιδρυτής της Διανοητικής και της Σαηεντολογίας Λ. Ρον Χάµπαρντ, διεξήγαγε µια κοινωνιολογική µελέτη στη Νέα Υόρκη και ανακάλυψε ότι η κοινωνία είχε χειροτερέψει δραµατικά σε σχέση µε το πώς ήταν η πόλη όπως τη θυµόταν πριν από χρόνια. Μετά από αυτή τη µελέτη προέβλεψε µε ακρίβεια, προς τα πού κατευθυνόταν αυτή η κοινωνία: προς την αχαλίνωτη ανηθικότητα, τη βία ως άθλημα και τελικά, προς στην άσκηση της πολιτικής µέσω της τροµοκρατίας.
Χρειαζόταν ένας τρόπος να βοηθήσει τους ανθρώπους να ζουν και να χτίσουν το μέλλον τους. Ως λύση, ο Λ. Ρον Χάμπαρντ έκανε τα σχέδια ενός κινήματος που θα μπορεί να ενσταλάξει ξανά αυτές τις αξίες στην κοινωνία και με αυτό τον τρόπο να σταματήσει την παρακμή: Το πρόγραμμα των Εθελοντών Λειτουργών της Σαηεντολογίας.
Βρισκόμαστε σήμερα σε μια κρίσιμη καμπή της ιστορίας, και αυτά που κάνουμε σήμερα θα καθορίσουν το αν ο κόσμος θ’ ακολουθήσει ανοδική πορεία από αυτό το σημείο ή θα συνεχίσει να ολισθαίνει προς ένα νέο μεσαίωνα.
Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πως οι δυσάρεστες καταστάσεις δε συμβαίνουν κατά τύχη. Η πολιτιστική παρακμή που βλέπουμε ολόγυρά μας δεν είναι τυχαία. Κάτι την έχει προκαλέσει. Αν ο άνθρωπος δεν το κατανοήσει, δε θα μπορέσει να προστατέψει τον εαυτό του ή να προσεγγίσει αποτελεσματικά την κοινωνία.
Μια κοινωνία μπορεί να επιβιώνει για χιλιάδες χρόνια, αν δε δεχτεί επίθεση από εσωτερικές ή εξωτερικές εχθρικές δυνάμεις. Όπου συμβαίνει μια τέτοια επίθεση, οι πρώτοι στόχοι είναι οι θρησκευτικοί και εθνικοί θεοί και ήρωές της, οι πιθανοί ηγέτες της, καθώς και ο αυτοσεβασμός και η ακεραιότητα των μελών της.
«Η θρησκεία είναι η πρώτη συναίσθηση κοινότητας. Η συναίσθηση κοινότητας που έχεις υπάρχει λόγω των κοινών βιωμάτων με άλλους».Πιθανά, ο πιο σημαντικός στόχος επίθεσης σ’ έναν πολιτισμό είναι η θρησκεία του. Όταν κάποιος έχει τη δύναμη να καταστρέψει ή να υπονομεύσει τους θρησκευτικούς θεσμούς, τότε ολόκληρη η δομή της κοινωνίας μπορεί γρήγορα να υπονομευθεί ή να οδηγηθεί σε καταστροφή.
Η θρησκεία είναι η πρώτη συναίσθηση κοινότητας. Η συναίσθηση κοινότητας που έχεις υπάρχει λόγω των κοινών βιωμάτων με άλλους. Σε όποια κοινωνία μπορεί να καταστραφεί η θρησκευτική συναίσθηση κοινότητας, και μαζί της και η αληθινή πίστη και ακεραιότητα, αυτή η κοινωνία είναι σαν ένα κάστρο χτισμένο στην άμμο, ανίκανο να υπερασπιστεί τον εαυτό του ενάντια στην αμείλικτη θάλασσα.
Τα τελευταία εκατό χρόνια περίπου, η θρησκεία έχει πολιορκηθεί από μια αμείλικτη επίθεση. Σου έχουν πει ότι είναι το «όπιο του λαού», ότι είναι αντιεπιστημονική, ότι είναι πρωτόγονη, ότι είναι, μ’ άλλα λόγια, μια πλάνη.
Αλλά πίσω απ’ όλες αυτές τις επιθέσεις κατά της οργανωμένης θρησκείας υπήρχε ένας πιο βασικός στόχος: η πνευματικότητα του Ανθρώπου, η δική σου θεμελιώδης πνευματική φύση, ο αυτοσεβασμός και η ψυχική γαλήνη.Αυτή η μαύρη προπαγάνδα μπορεί να είχε τόση επιτυχία, που ίσως να μην πιστεύεις πια ότι έχεις πνευματική φύση, όμως σε διαβεβαιώνω ότι έχεις.
Στην πραγματικότητα, δεν έχεις μια ψυχή, είσαι η ψυχή σου. Με άλλα λόγια, δεν είσαι αυτό το βιβλίο1, η κάρτα κοινωνικής ασφάλισης σου, το σώμα σου ή το μυαλό σου. Είσαι εσύ.
- 1. Το Εγχειρίδιο της Σαηεντολογίας, καθώς αυτό το άρθρο ήταν αρχικά η εισαγωγή του εν λόγω βιβλίου.